Mag ik mijn artikel(en) retourneren ?

Ja, Juwelier Geers hanteert het wettelijke termijn van 14 dagen als zichttermijn, die in gaat op de dag dat je de artikelen ontvangt en eindigt 14 dagen daarna. Binnen deze periode moet de retourprocedure in gang gezet worden middels het formulier voor herroeping. Na het herroepen van de overeenkomst heb je 14 dagen de tijd om het retourpakket naar ons op te sturen. Retourzendingen zijn voor de risico van de koper. Dit houdt in dat Juwelier Geers niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Alle garantiebewijzen en extra’s moeten ook weer toegevoegd worden aan het retourpakket.

Retourvoorwaarden:

  • zorg ervoor dat het artikel compleet is
  • in de – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele staat en fabrieksverpakking.
  • Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.
    Het is niet altijd mogelijk om uw nieuwe aankoop te retourneren. Bijvoorbeeld als wij een juweel (sieraad) of uurwerk (horloge) speciaal voor u (op maat) gemaakt hebben of wanneer we een artikel voorzien hebben van een persoonlijke gravure.
    Oorsieraden die door het oor gaan worden door ons verzonden in een speciale gesealde verpakking. Als u deze sealing verbreekt, kunnen wij de sieraden om hygiënische redenen niet terug nemen.

Hoe stuur ik mijn artikel (en) terug ?

  • Print eerst het Juwelier Geers retourformulier uit. Geef op het retourformulier aan welke artikelen je wenst terug te zenden en op welke manier je wenst terugbetaald te worden.
  • Verpak het artikel in de originele verzenddoos die je kreeg. Leg het ingevulde retourformulier samen met de artikelen die je wenst terug te sturen in de verzenddoos. Kleef de doos goed dicht zodat de artikelen niet verloren kunnen gaan.
    U bent altijd vrij om te kiezen voor de vervoerder van uw pakket. Indien een pakketje vermist raakt op zijn weg naar ons, dan kan Juwelier Geers niet aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade.

Moet ik betalen bij ruilen ?
Nee, er zijn geen extra kosten verbonden aan het vervangen van een artikel van Juwelier Geers.

Wat als ik na de retourzending geen bevestiging van ontvangst heb gekregen ?
We streven ernaar om je retourzending zo snel mogelijk te verwerken. Als je 14 dagen nadat je het artikel retour hebt gestuurd geen bericht hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Bij de voorwaarden om een artikel retour te sturen, kun je nakijken of je aan alle voorwaarden voldoet.

Kan ik het vervangend artikel op een ander adres ontvangen ?
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Het artikel wordt gestuurd naar het adres dat je hebt vermeld in je oorspronkelijke bestelling.

Hoe snel ontvang ik het nieuwe artikel ?
Je ontvangt een vervangend artikel ten vroegste binnen vijf werkdagen.
We versturen het nieuwe exemplaar zodra we je retourzending hebben ontvangen. Artikelen die op voorraad zijn, kunnen we meteen versturen. Binnen vijf werkdagen ontvang je dan het nieuwe exemplaar. Artikelen die we niet in voorraad meer hebben zijn iets langer onderweg. We laten je per e-mailbericht weten hoe lang het zal duren. Net als bij een gewone bestelling laten wij je via e-mail weten wanneer we het nieuwe artikel verzenden.

Hoelang duurt het voordat een artikel retour verwerkt is ?
Als je retourneert via Bpost, heeft je retouretiket direct een traceercode waarmee je de retour kunt volgen.
Wanneer wij je retourzending goed ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je een mail ter bevestiging. Als je vijf werkdagen nadat je het artikel retour gestuurd hebt nog geen bericht hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Bij de voorwaarden om een artikel retour te sturen, kun je nakijken of je aan alle voorwaarden voldoet. Het hangt af van de betaalmethode wanneer het bedrag teruggestort wordt.

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren ?
Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven van je koop te willen afzien, betalen we je terug, tenzij je het artikel nog niet retour hebt gestuurd. Hebben we je artikel eerder ontvangen? Dan betalen we eerder terug. De terugstort termijnen zijn dan: binnen vijf werkdagen.